Door: Christl

De maand november is aangebroken, de sirenes loeien en we gaan vol goede moed de donkere maanden in, want hoe dan ook: we blijven trainen! Voor deze week een tweedelige opdracht.

Coördinatie: Bij het hardlopen is coördinatie één van de motorische basisvaardigheden die je goed van pas komt. Ik heb een mooie serie gevonden op https://all4running.nl/blog/coordinatie-training/ Deze kun je binnen doen, voordat je de deur uitgaat, of buiten na 8-10 minuten inlopen. Doe je ze thuis? Zorg dan voor een warming up door bijvoorbeeld 5x de trap op en af te gaan. De paarse legging is niet verplicht. En…. je mag deze oefeningen gerust 2x doen, komende week!

Kerntraining: lange intervals van 4-6 minuten in een stevig tempo. Dit tempo is voor iedereen verschillend; tussen 10,5 en 12,5 km/uur. Vind je het lastig om de tijd op te nemen? Kies dan voor de afstand van 1 km. Na de interval wandel/dribbel je 2 minuten (herstelpauze). Je ademhaling wordt dan weer rustig. Doe dit 5 tot 6 x. Via de link kom je op een route die je hiervoor kunt gebruiken; een rondje Leusden/Amersfoort dat je kunt beginnen op een plek naar keuze. De route is ruim 12 km. Dat is lang genoeg voor 8-10 minuten inlopen, de 5 of 6 intervals, de herstelpauzes én uitlopen. https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2297289&key=MRqIXCJtg63Eg

Gezonde groeten van Christl

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest recente berichten